2012. november 6., kedd

Brutál szilklatúra gyerekekkel




Az okt 23-i négy szabad napot Szlovákiában töltöttük a Kis-Fátrában egy baráti családdal 3-3 gyerekkel. (11-9-6)+(11-9-4) A két legnagyobb igazolt sportoló, a két középső lány is aktívan edzésre járós, a kicsiket meg túráztatjuk, bicikliztetjük, a korukhoz képes remek kondiban vannak. De azért ezeken az utakon a Gondviselőnek is hagytunk egy kis szerepet, mikor délben indultunk fel 1000m-t, körben a gerincen, majd le, tudva, hogy 6-kor teljes sötét...



 Két lámpát eltett a Férj, de mikor szükség lett rájuk, az én okos Áron fiam előhúzott még kettőt a kombi bicska és a gyufa mellől. A gondos túrázó:)...

Este a vacsorához a korláton lógva kúsztam le egy emeletet, úgy fájtak az izmaim. A gyerekek felfutottak a harmadikra biliárdozni. Nincs igazság! :)



Másnap óvatos voltam: semmi durva emelkedés, csak a völgyben fel a híres vasalt út, megkerüljük a Kis Rozsutec szirtet és lankás lejövet....Aha...a turistaút felvitt a szirtre! (Szerintem csak a túl sűrű szintvonalak és a túraút vonalvastagsága nem fért el a térképen:)) 150m sziklaösvény fel és a másik oldalon le... Másfél óra volt, térd, falmászós spárgaterpesz, láncmarkolás... Horror, de nem volt más út lefele!  Vilmost a hátunkra kötöttük, a nagyokban megbíztunk, a közepesekért meg összef...tuk  agyon izgultuk magunk

Utólag bátran bíztatok mindenkit, mert a hely varázslatosan szép, a zúzós részéről ezirányú koncentráció híján nemigen készült kép:) Egyszer kellett lefelé a sarkamra ülnöm és megvárni, míg a sziklavályúban leérnek a gyerekek, mert túl sok leinduló kő volt a talpam alatt. Akkor csattintottam kettőt fel és le, aztán kapaszkodtam, mint egy maki.

Levezetés a Szulovi-sziklák-on tett tanösvény utolsó napra, amitől rettegtem a neve alapján, és főleg mikor megláttam a parkoló autókból előugró köteleket, csákányokat, karabinereket. .. De a leglazább út ez volt
Mind a 4 nap csodás napsütésben 20 fok felett délidőben..hmm...

Vasárnap a hegyimentők ünnepi miséjén voltunk, hatalmas ceremónia a felszereléseik megáldásával...érdekesen más súlypontok:)

Köszönjük a védőszentjüknek, hogy biztonságban hazaértünk! Varázslatos volt!

Nincsenek megjegyzések: